Fördelar med Officeway

  • Lönsamhet – Upp till 70% lägre pris än i butik.
  • Enkelhet – Betala mot faktura i vår snabbkassa.
  • Oberoende – Handla direkt utan bindande avtal.
  • Snabba leveranser över hela landet – 1-2 dagar (Posten, DHL, DB SCHENKER)
  • Faktura – 30 dagars postfaktura.
  • Kortbetalning – Betala enkelt och smidigt med kort VISA, MasterCard.
  • Fraktfritt – Beställningar över 995 kr är fraktfria
  • Miljö – Flertalet av våra produkter är miljöcertifierade.
  • Kvalitet – Brett sortiment med över 20 000 produkter från välkända varumärken och leverantörer.
  • Service och support – Ni är alltid välkommen att kontakta oss om Ni har funderingar eller frågor.
  • Säkerhet – All information blir behandlad konfidentiellt och det går aldrig vidare information till tredjepart.
  • Konto – Dina favoritartiklar och tidigare köp samlat på ett ställe.

Vanliga frågor

Tonerkassetter

Det ska vara tryggt och enkelt att handla tonerkassetter oavsett om man väljer orginal eller en miljövänlig godkänd kassett. På Officeway.se har vi båda alternativen.

På miljösidan jobbar Officeway.se med märket ISOTECH som ger 2 års garanti på alla sina kassetter. Dessutom ingår alltid följande garantier:

Kvalitetsgaranti

ISOTECH garanterar samma funktion och prestanda för alla miljökassetter och trumenheter som för motsvarande original. Antalet utskrifter motsvarar samma som en orginalkassett. Alla miljökassetter testas och jämföres med motsvarande original.

Garantitid

ISOTECH lämnar 2-års fullständig produktgaranti. Detta gäller, förutsatt att man följer föreskrifter om förvaring och hantering av produkterna. Enligt utslag från konkurrensverket (Konkurrensverket mål 251:2003) gäller skrivarens garanti även vid användande av tonerkassetter från alternativa tillverkare.

Betalning

Välj mellan faktura eller kortbetalning. Vid fakturaköp ska betalningen vara oss tillhanda senast 30 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning tas lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta om 18 procent ut. Sedvanlig kreditprövning sker före leverans.

Leverans

Dina produkter skickas direkt till din leveransadress i Sverige. Fakturan kommer per post. Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Skulle det du beställt inte finnas i lager är leveranstiden cirka 3-15 arbetsdagar.

Köparen har ansvaret för att leverans- och faktureringsuppgifter meddelas Officeway.se vid förändringar. Vid frågor om leverans av din order kontakta kundtjänst på 08-662 28 00

Orderändringar

Vi processar din order snabbt därför är det viktigt att i de fall man vill ändra något i en order, t ex avbeställa eller komplettera, att man kontaktar kundtjänst omgående på 08-662 28 00. Ange alltid Ert beställningsnummer för den order ändringen gäller. Om ordern inte har vidarebefordrats till vårt lager kan den fortfarande annulleras.

Priser

Alla priser anges i SEK och exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och avgifter på grund av valutaförändringar, råvaruprisförändringar eller annat som ligger utanför vår kontroll. Officeway.se reserverar sig för eventuella fel.

Returer, reklamationer & garantier

Returer

Retur av fakturerade oskadade varor ska ske inom 7 dagar från ankomstdag med varan i originalskick och originalförpackning. Frakt betalas av köparen. En beställningsvara har begränsad returrätt och en specialbeställd vara har ingen returrätt alls.

Reklamationer

Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. Kontakta vår kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt. Transportskador reklameras till transportören inom 7 dagar från ankomstdag.

Garantier

Officeway.se sortiment omfattas av våra leverantörers garantier. Kontakta kundtjänst för specificering.

Vad våra kunder säger

Att leta bästa pris hos olika leverantörer är tidskrävande. Nu har vi samlat alla våra inköp på Officeway.se, vi sparar inte bara tid och pengar – leverans och service fungerar exemplariskt!
Hannes Svärd, Rhinofood.se
Kontorsmaterial, tonerkassetter, profil & tryck. Bra leveranstid och ännu bättre priser. Även produkter som ligger utanför sortiment har Officeway.se varit behjälpliga med.
Daniel Eisenberg, Interactive Intelligence Sweden AB
Alltid trevligt bemötande. Äntligen en sida som samlat alla våra inköp av förbrukningsvaror, dessutom enkelt och smidigt att beställa!
Marcus Carloni, Fakturum AB
Snygg webbshop, förstklassig service. Officeway.se uppfyller alla de krav vi ställer på en helhetsleverantör!
Pierre Fhors, Alcadon AB